Venöz Yetmezlik ve Sertleşme Problemi

Penisin cinsel ilişki için yeterli sertliğe ulaşamaması ya da ilişkiye başladıktan sonra sertliğini sürdürememesi hali olarak tanımlanabilen sertleşme bozukluğu organik ya da psikolojik nedenlerle ortaya çıkabilir. Dönemsel olarak tüm erkekleri etkileyebilen bu cinsel işlev bozukluğu kronikleştiği takdirde mutlaka tedavi seçenekleri değerlendirilmelidir. Sertleşme problemi nedenleri teşhis edilerek kişiye özel uygulanan tedavi süreçleri sonrası sertleşme sorunu ortadan kaldırılabilir.

Sertleşme problemine neden olan temel unsurlardan bir tanesi de venöz yetmezliktir.
Cinsel uyarılma sonucunda penis sertleşiyor ancak ilişki esnasında sertliğini kaybediyorsa venöz yetmezlik şüphesi ortaya çıkabilir. Bu durumda hastaların teşhislerinin yapılması ve kendilerine özel tedavi süreçlerinin başlatılması gerekir.

Sertleşme Problemi

Venöz Yetmezlik Nedir?

Penisin ereksiyon halinin sürdürülebilmesi için sertleşmeyi sağlayan tüp yapılarının içerisine kan akışı sağlanmalı ve biriken kanın geri akışı engellenmelidir. Ereksiyon sırasında toplardamar yapısındaki kapakçıklar işlevini yerine getiremezse tüplerdeki kan dolaşıma geri döneceği için boşalma gerçekleşmeden sertleşme sona erer. Penisin sertliğini toplardamar yapısındaki fonksiyon kaybı nedeniyle sürdürememesi durumu venöz kaçak ya da venöz yetmezlik olarak tanımlanır.

Venöz yetmezliğe bağlı sertleşme sorunu genç erkekleri de büyük ölçüde etkiler. Cinsel uyarılmadan sonra penisi sertleşen fakat ilişki sonlanana dek bu sertliği sürdüremeyen erkeklerin uzmanlara danışması gerekir.

Venöz Yetmezlik Nedenleri

• Sertleşme problemine yol açan venöz yetmezlik farklı nedenlerle ortaya çıkabilir. En sık görülen venöz kaçak nedenleri şu şekilde sıralanabilir:• Diyabet hastalığı
    • Kanser tedavileri
    • Damarsal hastalıklar
    • Peyronie hastalığı
    • Nörolojik problemler

Venöz Yetmezlik Teşhisi

Sertleşme bozukluğu tedavisinin başarıyla gerçekleştirilebilmesi için öncelikle sertleşme problemi nedenleri net bir şekilde teşhis edilmeli sonra kişiye özel tedavi seçenekleri değerlendirilmelidir. Bu nedenle venöz kaçak şüphesi taşıyan hastalara renkli doppler USG çekilmesi ve venöz kaçak varsa tespit edilmesi gerekir.

Penisin cinsel ilişki sırasında sertliğini koruyamamasına neden olan venöz yetmezlik teşhisi Renkli Doppler USG ile gerçekleştirilir. Renkli Doppler USG ile penise yeterince kan gelip gelmediği de, sertleşme gerçekleştikten sonra toplardamarlarda kaçak olup olmadığı da tespit edilebilir.

1980’li yıllardan günümüze sertleşme sorununun damarsal nedenlerinin olup olmadığının teşhis edilmesi amacıyla kullanılan renkli Doppler ultrasonografi, penise damarları genişletme özelliği bulunan “papaverin” adlı bir ilacın enjekte edilmesi ile gerçekleştirilir. İlaç enjeksiyonundan sonra ilacın etkisini göstermesi için bir süre beklenir ve daha sonra ultrason cihazı ile penisin vasküler anatomisi genel olarak izlenir. Bu süreçte kan akımındaki değişiklikler ve/veya venöz kaçak kolaylıkla saptanabilir.

Venöz Yetmezlik Tedavisi – Dorsal Ven Ligasyonu

Venöz yetmezlik, Dorsal Ven Ligasyonu operasyonu ile tedavi edilebilir. Toplardamar yapısında penise dolan kanın boşalma gerçekleşmeden vücuda geri dönmesine neden olan anatomik sorunların düzeltilmesi yalnızca cerrahi yöntemler ile mümkündür.

Venöz kaçak ameliyatı olarak da bilinen Dorsal Ven Ligasyonu operasyonunda, renkli Doppler USG sırasında kaçak tespit edilen toplardamar kapatılıyor. Kan akışının sağlıklı bir şekilde devam edilebilmesi adına kapakları sağlam olan diğer damarlar işlevsel hale getiriliyor. Böylece ilişki esnasında penise dolan kanın vücuda geri dönmesi engellenirken venöz kaçağa bağlı sertleşme problemi tedavi edilebiliyor.

Dorsal Ven Ligasyonu operasyonu sonrası hastaların sağlıklarına dikkat etmesi büyük önem taşıyor. İşlevsel hale getirilen toplardamarlarda da kaçak oluşmaması için fazla kiloların verilmesi, şeker hastalığı varsa kontrol altına alınması, kolesterolün dengelenmesi ve sigaranın mutlaka bırakılması gerekiyor.