Penis Estetiği Cerahisi

Penisteki incelik, kısalık ve eğrilik gibi kozmetik problemlerin cinsel yaşamı etkilediğini, psikolojik olarak olumsuz sonuçlar doğurduğunu ve aynı zamanda tedavilerinin mümkün olduğunu Şekil Bozuklukları adlı makalemde detaylı bir şekilde belirttim.

Erkeklerin özgüvenini azaltan ve performans kaygısı yaratan penisteki şekil bozukluklarının partnerler üzerindeki etkisi de göz ardı edilmemelidir. Ağrılı cinsel birleşme ya da cinsel tatminsizlik gibi olumsuz sonuçlara yol açabilen şekil bozuklukları uzun vadede çiftler arasındaki özel ilişkiye zarar verebilir. Bu nedenle penislerinin şekli nedeniyle cinsel sorunlar yaşayan erkeklerin hem kendileri hem de partnerleri için zaman kaybetmeden tedavi seçeneğini değerlendirmeleri gerekir.

Şekil Bozukluklarının Tedavisi

Penis Kısalığı Tedavisi – Penis Uzatma Cerrahisi

Erkek ve partneri cinsel birliktelik sırasında penis boyu nedeniyle tatminsizlik yaşıyorsa ve penis boyu androlog değerlendirmesine göre ideal ölçülerin altındaysa penis uzatma cerrahisine başvurulabilir. Penis uzatmak için en sık kullanılan yöntem; penisi karın duvarına bağlayan asıcı bağın (suspansatuvar ligament) kesilmesidir. Bu bağın kesilmesiyle normalde penisin bir uzantısı olan ancak bağ nedeniyle görünmeyen kısmı işlevsel hale getirilir. Penis sönükken de sertleştiğinde de uzama kendini belli eder. Bu noktada penis uzatma tedavisi olmayı düşünen kişilere gerçekçi beklentiler içerisinde olmaları gerektiğini hatırlatmak istiyorum. Operasyon sonrası ereksiyon halindeki penis boyunda maksimum 3 – 4 cm’lik bir uzama elde edilebilir. Operasyon sonrası en az bir ay boyunca cinsel ilişkiye girilmemelidir. Doku iyileşmesinin sorunsuz bir şekilde gerçekleşmesi adına doktorların talimatlarına uyulması gerekir. Penis uzatma cerrahisinin sonuçları kalıcıdır; penis boyunun tekrar kısalmasını sağlayacak tek faktör ilerleyen yaşla birlikte penis içerisindeki tüplerin kısalmasıdır. Fakat bu durum sadece penis uzatma cerrahisi geçiren erkeklere özel bir durum değildir.

Penis İnceliği Tedavisi – Penis Kalınlaştırma

Penis inceliği, cinsel ilişki sırasında hem erkeklerin hem de kadınların cinsel tatmine ulaşmasını engelleyen bir sorun olarak tanımlanabilir. Penis çapının ideal ölçülere kıyasla dar olması penisin ilişki sırasında vajinal boşluğu tama yakın veya tam olarak doldurmasını engeller. Cerrahi bir yöntem olan penis kalınlaştırma sırasında karın ön duvarında cilt altından yağ alınır, alınan yağ penis içerisine enjekte edilmeden önce işlemden geçirilir ve sonrasında penis cildi altına enjekte edilir.

Penis kalınlaştırma cerrahisinin ömür boyu kalıcılığı yoktur. Penis cildi altına enjekte edilen yağ dokusu sabitlenemez ve kişide kişiye değişmekle beraber ortalama 1 yıl içerisinde vücut tarafından emilerek penis eski haline geri döner. Bu nedenle hastaların beklentilerinin gerçekçi olması gerekir. Operasyon, kişinin cinsel olarak aktif olduğu dönemlerde isteğe bağlı olarak tekrarlanabilir ancak iki enjeksiyon arası zamanın altı aydan az olmaması önerilir.

Penis Eğriliği Tedavisi

Peniste doğuştan ya da ilerleyen yaşla birlikte ortaya çıkabilen eğrilik sorunu; cinsel birleşme sırasında partnerde ya da kişinin kendisinde ağrıya neden oluyorsa; penisin şekli kişide rahatsızlık yaratıp özgüvenini azaltıyorsa ya da penis cinsel ilişkiyi engelleyecek düzeyde eğrilmişse cerrahi yöntemlere başvurulması gerekir.

Penis eğriliği cerrahi yöntemlerle tedavi edilir, ancak hangi tedavi yönteminin uygulanacağı penis eğriliğinin tüp yapısındaki anomaliler nedeniyle mi yoksa Peyroni hastalığına bağlı olarak tüplerin çevresindeki kılıflarda plak oluşumu neticesinde mi gerçekleştiği doğrultusunda değişiklik gösterir.

Doğumsal Penis Eğriliği Tedavisi (Penil Plikasyon)

Doğumsal penis eğriliğinin cerrahi tedavisi, sertleşmede görev yapan ve penise düzgün şeklini veren tüplerin eğriliğinin düzeltilmesi amacıyla gerçekleştirilir.  Bu cerrahi yöntemde tüp duvarında eğriliğin en yoğun olduğu kısmın tam tersi yönüne düzeltici dikiş uygulaması yapılır. Operasyon oldukça hassas gerçekleştirilmeli, işlem sırasında tüp üzerinde bulunan damar ve sinirler tüpten ayrılmalıdır. Cerrahinin başarısı için bu işlemin mikroskobik cerrahi deneyimi olan ve penisin anatomik bilgisine tam hakimiyeti bulunan androloji cerrahları tarafından gerçekleştirilmesi gerekir. İşlem sırasında damarları ve sinirleri tüp duvarından ayırmadan düzeltici dikiş uygulanması erkeklerde geçici veya kalıcı cinsel işlev bozukluklarına neden olabilir.

Doğuştan penis eğriliği tespit edilen kişilerin zaman kaybetmeden ameliyat olmalarını öneriyorum. Aksi halde kozmetik nedenlerden ötürü duyulan rahatsızlıklar psikolojik olarak hastayı etkileyebilir ve sertleşme problemine kadar giden olumsuzluklar meydana gelebilir.

İleri Yaş Penis Eğriliği Tedavisi

Penis eğriliği ilerleyen yaşla birlikte tüplerin etrafındaki kılıfların kireçlenmesine bağlı olarak da oluşabilir. Peyroni hastalığı olarak tanımlanan bu sorunun çözümü cerrahi operasyonlardır. Peyroni hastalığı tedavi edilmediği takdirde ilerlemeye devam ederek cinsel ilişkiye girilmesini engelleyecek ölçüde penis eğrilik açısını arttırabilir. Bu nedenle peniste eğrilik oluşumu gözlenirse doktorlara başvurulması gerekir. Peyroni hastalığı nedeniyle yaşanan penis eğriliklerinin tedavisinde tüplerin çevresini saran kılıflardaki plaklar tamamen çıkarılır. Çıkarılan plaklanmış kılıf dokusunun yerine benzer fiziksel özelliklere sahip yama malzemesi (greft) dikilir. Operasyon penis ameliyatlarının genelinde olduğu gibi konusunda uzman ve deneyimli androloji cerrahları tarafından gerçekleştirilmelidir.