Prostat İltihaplanması (Prostatit) Tedavisi

İlerleyen yaşlardaki erkeklerde görülen iyi huylu prostat büyümesinden ve prostat kanserinden farklı olarak her yaştan erkekte ortaya çıkabilen prostat iltihaplanması; Prostat İltihaplanması (Prostatit) makalemde de belirttiğim üzere iki ayrı kategoriye ayrılır. Akut ve kronik olarak görülebilen prostat iltihaplanması tedavisi prostatit türü özelinde değişiklik gösterebilir.

Akut Prostatit Tedavisi

İdrarda kan görülmesi, boşalma sırasında ağrı hissedilmesi, menide kan, kasıklarda şiddetli ağrı, idrar yaparken yangı, titreme, ateş ve üşüme gibi ağır semptomlarla etkisini hissettiren akut prostatit; acil tedavi gerektiren bir prostat hastalığı olarak kabul edilir.

• Akut Prostatit İlaç Tedavisi

Akut prostatit tedavisinde antibiyotikler hayat kurtarıcı niteliğe sahiptir. Prostat bezinin iltihaplanmasına yol açan bakteri türüne göre belirlenen antibiyotiklerin 2 ila 4 hafta boyunca kullanılması gerekebilir. Antibiyotik tedavisine ek olarak ağrı kesiciler ve ateş düşürücüler de doktorlar tarafından hastaya verilebilir. Eğer hastada tekrarlayan akut prostatit gözleniyorsa ilaç tedavisinin süreci uzayabilir.

Akut prostatit ilaçla tedavi edilse de hastaların prostat sağlıklarını iyileştirmek ve prostatit şikayetlerini azaltmak için yaşam tarzı değişiklikleri de yapmaları gerekir.

• Akut Prostatit Tedavisinde Yaşam Tarzı Değişiklikleri

– Alkol bırakılmalıdır.
– Prostat bezine baskı yapabilecek bisiklet sürme gibi aktivitelerden kaçınılmalıdır.
– Ilık duş yapılmalıdır.
– Baharatlı yiyeceklerden uzak durulmalıdır.
– Kafein içermeyen sıvı tüketimi arttırılmalıdır.
– Stresten uzak durulmalıdır.
– Hasta sık boşalma yaşamalıdır.
– Sağlıklı beslenilmeli ve kilo kontrolü sağlanmalıdır.
– Gerektiği takdirde doktorların önerdiği bitkisel takviyeler kullanılabilir.

Kronik Prostatit Tedavisi

Prostat bezinin 3 ay ya da daha fazla süreliğine iltihaplanması durumu kronik prostatit olarak adlandırılır. Kronik prostatit oldukça ağrılı ve hayat kalitesini ciddi anlamda düşürebilen bir sağlık sorunudur. Kronik prostatit tedavisi genellikle hızlı sonuç vermez ve tek bir tedavi yöntemi bu sağlık sorununu tamamen iyileştiremez.

• Kronik Prostatit Tedavisinde İlaç Kullanımı

Kronik prostatit teşhisi konulan hastalara nasıl bir tedavi uygulanacağı prostatit nedenlerinin tespit edilip edilememesine göre değişebilir. Genellikle kronik prostatit tedavisinde hastalara 6 ay gibi uzun periyotlarda antibiyotik kullanmaları önerilebilir. Antibiyotik kullanımı ile kontrol altına alınamayan kronik prostatit vakalarında kas gevşetici, steroid içermeyen antienflamatuarlar, alfa blokerler ve sakinleştiriciler kullanılabilir. Her ne kadar uzmanlar hastaların konforunun arttırılması ve şikayetlerinin azaltılması adına ilaç tedavisi belirleseler de genellikle kronik prostatit tedavisinin farklı yöntemlerle desteklenmesi gerekir.

• Kronik Prostatit Tedavisinde Yaşam Tarzı Değişiklikleri

– Sıcak oturma banyoları yapılmalıdır.
– Rahatlama egzersizleri ihmal edilmemelidir.
– Kegel egzersizleri ile idrar zorlukları hafifletilmelidir.
– Prostat masajı uygulanabilir.
– Islak mayo ile oturulmamalıdır.
– Baharatlı yiyeceklerden uzak durulmalıdır.
– Sağlıklı beslenilmeli, spor yapılmalıdır.

Kronik prostatit tedavisinde geleneksel tedavi yöntemlerine ek olarak yeni nesil  TUMT tedavisi de uygulanabilir. İyi huylu prostat büyümesi ve kronik prostatit hastalıklarına etkili çözümler sunan TUMT tedavisi sonrası kronik prostatit şikayetleri uzun süreliğine bastırılabilir.

• Kronik Prostatit Tedavisinde TUMT

Hastaların idrar yoluna yerleştirilen mikrodalga kateteri yardımıyla prostatın bir kısmının küçültüldüğü TUMT tedavi yöntemi ile kronik prostatit hastalarının ilaç bağımlılığı engellenebilir. Bakterilerin bulunduğu prostat kısımlarının yok edildiği TUMT tedavisinin başarı yüzdesinin arttırılması adına tedavi edilecek hastanın detaylı bir değerlendirmesinin yapılması gerekir. Kronik prostatit hastalığı çok ileri düzeyde olmayan, prostat büyüklüğü orta derecede görülen ve prostat ağırlığı çok fazla olmayan hastalara uygulanan TUMT tedavisi sonrası hastaların şikayetleri %88 oranında azalabilir.