Peyronie Tedavisi

Yaşın ilerlemesi ile birlikte penis içerisinde sertleşmeyi sağlayan tüpleri çevreleyen esnek yapıya sahip kılıfta kireçlenme meydana gelebilir. Kılıfın belli bölgelerinde kireçlenme sonucu ortaya çıkan sert plaklar, penis eğriliğine, penis boyunun kısalmasına ve eğriliğe bağlı olarak ağrılı sertleşmeye neden olur. Penisteki eğrilik derecesi arttığında penisin yalnızca fiziki görüntüsü değişmekle kalmaz cinsel ilişkiye girmek de imkansız hale gelebilir.

Ağrılı sertleşme, penis görünümü nedeniyle performans kaygısı oluşumu, cinsel birliktelik sırasında hem erkeklerde hem de kadınlarda ağrı ve cinsel birlikteliğe girilememesi gibi çeşitli sorunlar yaşanmasına yol açan Peyronie hastalığı, tedavi edilmesi gereken bir sağlık sorunu olarak değerlendirilir.

Peyronie tedavisi hastaların ve eşlerinin yaşadıkları şikayetlerin şiddetine, sertleşme sorunu yaşanıp yaşanmadığına ve hastalığın ilerleme seyrine göre hasta özelinde planlanır. Peyronie hastalığı başlangıç aşamasında ise medikal tedavilerle kontrol altına alınmaya çalışılabilir. Yine de medikal tedavilerin etki mekanizması kısıtlıdır ve hastalığın tam tedavisi söz konusu olduğunda cerrahinin yerini tutmayacağının bilinmesi gerekir.

Peyronie Tedavisi Nasıl Yapılır?

Peyronie hastalığı ilerlediğinde ve penis eğriliği derecesi arttığında Peyronie cerrahisi tek tedavi seçeneği olarak ön plana çıkar.

Penis eğriliği ameliyatı olarak bilinen Peyronie cerrahisi sırasında, kılıflarda meydana gelen plak yapıları çıkartılarak bu sert plaklar yerine kılıf dokusuyla benzerlik gösteren greftler (yama) yerleştirilir. Böylelikle hem kılıfın eskiye oranla daha esnek yapısına kavuşması hem de penis eğriliğinin kısmen düzeltilmesi sağlanır.

A'dan Z'ye Androloji | Peyroni Hastalığı Nedir?