Mikrocerrahi Varikosel

İnsan, doğası gereği üremek ve soyunu devam ettirmek ister; çocuk sahibi olma, ailenin anlamını keşfetme ve mutluluğunu arttırma hayali kurar. Evli çiftler çocuklarını kucaklarına alacakları o özel günün büyüsüne kapılırlar. Çocuk sahibi olabilen çiftler mutluluklarını katlarken çocuk sahibi olamayanlar ise derin bir mutsuzluğa gömülürler.

Öncelikle kısırlığın tespit edilebilen nedenlerinin çok büyük bir oranda tedavi edilebildiğinin altını çizmek istiyorum. Kısırlık; yalnızca kadınlara ya da yalnızca erkeklere özgü bir durum değildir. Kısırlık şüphesi taşıyan çiftlerin hızlı bir şekilde uzman doktorlara başvurmaları ve gerektiği takdirde tedavi seçeneklerini değerlendirmeleri gerekir.

Erkek Kısırlığı

Varikosel Nedir?

Erkek kısırlığının tespit edilebilen ve geriye döndürülebilen nedenleri arasında en sık rastlanan varikosel; yumurtalık etrafındaki toplar damarların genişlemesi sonucu yumurtalıklarda fazla kan birikmesine yol açan bir damar hastalığıdır. Yumurtalıklarda fazla kan birikmesi sonucu normalde 34,5°C civarında olan kese sıcaklığı yükselmeye başlar. Damar genişlemesine bağlı olarak fazla kan kese sıcaklığını arttırmakla kalmaz aynı zamanda ters kan akımı (reflü akım) nedeniyle testislere normalden daha fazla zararlı ajanın ulaşmasına da neden olur. Sıcaklık artışı ve daha fazla zararlı ajanın testislere ulaşması sonucu spermlerin kalitesi, sayısı ve hareketliliği azalır. Varikosel erkek kısırlığı ile doğrudan ilgili olan bir rahatsızlık olsa da cerrahi tedavilerle geri döndürülebilir.

Hayat Sağlıklı Güzel | Erkek Kısırlığı Riskini Arttıran Faktörler

"Varikosel Belirtileri Nelerdir?"

Varikosel Tedavisi

İnfertilite Nedir?

Son Yıllarda Kısırlık Neden Artıyor?

"Mikrocerrahi ile varikosel ameliyatı nedir?"

Erkeklerde İnfertilite Değerlendirilmesi

Kısırlık Şüphesi Taşıyan Çiftler Nasıl Bir Yol İzlemelidir?

Sperm Kalitesi ve Sayısı Neden Düşüyor?

Varikosel Tedavisi Sonrası Hasta Görüşü

Rahim Filmi Neden ve Nasıl Çekilir?

Çocuk Sahibi Olmak İsteyen Ne Zaman İlişkiye Girmeli?