HPV

HPV Virüsüne Karşı Tetikte Olun

Hem erkekleri hem de kadınları hayatlarının bir döneminde etkileyebilen Human Papilloma Virüsü’nün (HPV) 100’den fazla çeşidinin bulunduğu bilinmektedir. Bu virüsün bazı türleri genital bölgede siğil oluşumuna neden olurken bazıları rektum ve penis çevresindeki dokularda anomali oluşmasına yol açabilir. Bazı türleri ise insan vücudunda hiçbir etki yaratmaz.

Genital bölgelerde hücre farklılaşmalarına neden olan HPV türleri cinsel ilişki sırasında bulaşır. Bu virüsü taşıyan kişilerle korunmasız cinsel ilişkiye girenler zaman içerisinde virüsün yol açtığı olumsuzluklarla karşılaşabilir. Kimi zaman cinsel ilişki sırasında korunmak dahi bu virüsün bulaşmasını engelleyemez. HPV aşıları ile olası hastalıklara yakalanma riski azaltılabilir.

HPV Hastalığına Yol Açan Risk Faktörleri Nelerdir?

HPV; genellikle korunmasız cinsel ilişkiye girilmesine bağlı olarak bulaşan bir virüs türüdür. Ancak HPV taşıyıcısı olan kişilerle cinsel ilişkiye girenlerin tamamına bu virüs bulaşmayabilir. Birden çok kişiyle cinsel birlikteliğe giren ve bağışıklık sistemi zayıf olan erkeklerde virüs bağışıklık sistemine karşı galip gelip sağlık sorunlarına yol açabilir. Çoğunlukla bu virüs bulaşsa dahi bağışıklık sistemi güçlü olan kişilerde metabolizma onları etkisiz hale getirdiği için olumsuz sonuçlar ortaya çıkmaz.

HPV Virüsü Belirtileri Nelerdir?

HPV virüsü farklı belirtilerle varlığını ortaya koyabilir. En sık görülen belirtileri peniste, penis çevresinde, kasıklarda, rektum çevresinde ve genital bölgede oluşan siğillerdir. Tedavi edilmediği takdirde siğiller çevre dokulara yayılabilir. Cinsel birleşmenin türüne göre peniste, ağız içinde, gırtlak bölgesinde ve hatta yemek borusunda kanserli hücrelerin oluşumu da gözlenebilir.

HPV virüsünün tehlikesini arttıran başlıca neden bazı kişiler bu virüsü kapmış olsa dahi belirtilerinin ortaya çıkmamasıdır. Bazı bünyelerde bağışıklık sisteminin baskın gelmesi HPV belirtilerini saklamakta ya da az bir oranda görülmesine neden olmaktadır. Genital bölgesinde doku farklılaşmasına şahit olan kişilerin bu sorunu görmezden gelmesi ve aktif cinsel yaşamlarına devam etmeleri virüsün bulaşma riskini çoğaltmaktadır.

HPV Kansere Neden Olur Mu?

Bu sorunun yanıtı maalesef evettir. HPV tek başına bir kanser değildir ancak vücutta kansere dönüşebilecek değişimlere yol açabilir. Kadınlarda rahim ağzı kanserine; erkeklerde ise penis kanserine neden olabilen bu virüs; hem kadınlarda hem de erkeklerde anal, gırtlak, dil ve bademcik kanserlerinin oluşmasını da tetikleyebilir. HPV’nin neden olduğu kanser türleri yavaş ve sinsi bir şekilde ilerler ve yıllar geçse de etkilerini hissettirmeyebilirler.

Erkeklerde HPV Nasıl Teşhis Edilir?

Erkeklerde HPV teşhisi için onaylanan bir test yöntemi bulunmamaktadır. Genellikle belirtilerin gözlemlenmesi ve ortaya çıkan siğillerden biyopsi yapılması ile HPV’nin neden olduğu hastalıklar teşhis edilebilir. Muayene sonucunda HPV bulaştığı tespit edilen erkeklerin mutlaka zaman kaybetmeden tedavi olmaları gerekir.

Erkeklerde HPV Virüsü Tedavisi

HPV virüsünü ortadan kaldıran bir tedavi yöntemi bulunmaz. HPV tedavisinde temel amaç peniste ve genital bölgelerde ortaya çıkan siğillerin yok edilmesidir. Böylece  siğillerin yayılması engellenirken farklı kişilere bulaşmasının da önlenmesi mümkün olabilir. Ancak insan vücudundan bu virüsün çıkması için uzun yıllar beklemenin gerekli olabileceği unutulmamalıdır.

HPV Hakkında Bilinmesi Gereken Önemli Gerçekler

HPV hakkında yeterince bilgisi olmayan kişilerin yanlış bilgilere kapılması sıklıkla karşılaşılan bir durumdur. Yanlış bilgiler kişinin depresyona girmesine, aldatılmış hissetmesine, tedaviyi ertelemesine  ve hatta sağlık kontrollerini aksatmasına neden olabilir.

Her ne kadar HPV bulaşma riski prezervatif kullanımı ile azaltılabilse de cinsel ilişki sırasında korunmak HPV riskini ortadan tamamen kaldırmaz. HPV’nin bulaşması tensel temas neticesinde de olabilir. Prezervatifler genital bölgelerin tamamını koruyamayacağı için cinsel ilişki sırasında korunan kişiler dahi bu virüse yakalanabilirler.

Sorry, the comment form is closed at this time.