Erkek Kısırlığı

İnsan, doğası gereği üremek ve soyunu devam ettirmek ister; çocuk sahibi olma, ailenin anlamını keşfetme ve mutluluğunu arttırma hayali kurar. Evli çiftler çocuklarını kucaklarına alacakları o özel günün büyüsüne kapılırlar. Çocuk sahibi olabilen çiftler mutluluklarını katlarken çocuk sahibi olamayanlar ise derin bir mutsuzluğa gömülürler.

Öncelikle kısırlığın tespit edilebilen nedenlerinin çok büyük bir oranda tedavi edilebildiğinin altını çizmek istiyorum. Kısırlık; yalnızca kadınlara ya da yalnızca erkeklere özgü bir durum değildir. Kısırlık şüphesi taşıyan çiftlerin hızlı bir şekilde uzman doktorlara başvurmaları ve gerektiği takdirde tedavi seçeneklerini değerlendirmeleri gerekir.

Erkek Kısırlığı

Kısırlık Nedir?

1 yıl boyunca korunmasız cinsel ilişkiye girilmesine rağmen gebelik oluşamaması durumu olarak tanımlanabilen “infertilite” yani “kısırlık”; toplumda yaygın olarak gözlemlenmektedir. Her beş çiftten biri, erkek kısırlığı kaynaklı çocuk sahibi olamamaktadır.

Erkek Kısırlığının Nedenleri Nelerdir?

Erkek kısırlığı; sperm üretiminin azalması ya da durması veya spermlerin meninin içerisine taşınmasını sağlayan kanalların tıkanması sonucu oluşur. Bu kapsamda düşünüldüğünde;

• Sperm kalitesini azaltan ve spermin tüplere taşınmasını sağlayan kanalların tıkanmasına neden olan enfeksiyonların,
  • Diyabet, omurilik yaralanmaları, kullanılan ilaçlar ve geçirilen karın içi ameliyatlar sonucu meydana gelen ve spermin orgazm sırasında idrar torbasına boşalması durumu olarak tanımlanan geriye boşalmanın,
  • Sperm üretiminin bağışıklık sistemi tarafından bloke edilmesinin,
  • İyi ya da kötü huylu tümörlerin hormon dengesini bozmasının,
  • Zamanında tedavi edilmeyen inmemiş testis probleminin,
  • Hormonal problemlerinin,
  • Geçirilen ameliyatlar, kazalar, enfeksiyonlar, kistik fibrozis veya genetik faktörler nedeniyle spermleri taşıyan tüplerin tıkanmasının veya hiç gelişmemesinin,
  • Sertleşme, erken boşalma gibi cinsel sorunların olması veya idrar deliğinin konumunun anormal gelişiminin (hipospadias),
  • Testislerin düzenli olarak aşırı sıcağa maruz kalması sonucu sperm kalitesinin ve hareketliliğinin azalmasının,
  • Alkol, sigara ve uyuşturucu madde bağımlılığının,
  • Hormon dengesi üzerinde etki eden duygusal stresin ve
  • Obezitenin kısırlığa yol açtığı sonucuna varılabilir.

Erkek kısırlığına yol açabilen tüm bu unsurların yanı sıra; erkek kısırlığının tespit edilebilen nedenleri arasında en sık görülenin Varikosel hastalığı olduğunu belirtmek istiyorum. Kısırlığın tespit edilebilir nedenlerinin kolaylıkla ortaya çıkarılabileceğini de hatırlatarak çocuk sahibi olmak istediği halde olamayan çiftlere bir an önce tıbbi destek almalarını öneriyorum.

Kısırlık Tedavisinin Önemi

Erkek kısırlığı hem toplumuzda hem de dünya genelinde oldukça yaygın görülen sağlık problemleri arasında yer alır. Kısırlığa yüklenen anlamın aşılması ve bu tıbbi problemin tedavisi için adım atılması gerekir. Sperm kalitesinin, hareketliliğinin ve spermin meninin içerisine taşınmasını engelleyen sorunların doğru tedavilerle ortadan kaldırılması mümkündür. Erkek kısırlığı tedavi yöntemleri ile ilgili detaylı bilgi almak için Erkek Kısırlığı Tedavisi adlı makalemizi okuyabilirsiniz.

Hayat Sağlıklı Güzel | Erkek Kısırlığı Riskini Arttıran Faktörler

"Varikosel Belirtileri Nelerdir?"

Varikosel Tedavisi

İnfertilite Nedir?

Son Yıllarda Kısırlık Neden Artıyor?

"Mikrocerrahi ile varikosel ameliyatı nedir?"

Erkeklerde İnfertilite Değerlendirilmesi

Kısırlık Şüphesi Taşıyan Çiftler Nasıl Bir Yol İzlemelidir?

Sperm Kalitesi ve Sayısı Neden Düşüyor?

Varikosel Tedavisi Sonrası Hasta Görüşü

Rahim Filmi Neden ve Nasıl Çekilir?

Çocuk Sahibi Olmak İsteyen Ne Zaman İlişkiye Girmeli?